MELON HIJAU LANGKA, BELUM MERDEKA KATA WARGA MUARASIBAN

Rabu, 11-Agustus-2021, 13:09


LAHAT – Kembali jeritan hati rakyat terucap di selah senda gurau para masyarakat yang dudukd di warung manisan di desa muara siban , Rabu ( 11/8).

Sudah hampir satu minggu terjadi kelangkaan di areal lahat sekitarnya. Kelangkaan ini pun berimbas kepada masyarakat di masa fandemik covid 19 pasalnya sulitnya mencari si melon hijau ini mempersulit masyarakat untuk masak makanan.

Sri seorang warga muara siban menceritakan kepada media lahat online ” ai lah sukau nian beli gas ni, pada hal nak makan bae sukau ape lagi di tambah gas lah langka di masa fandemik covid 19 di lahat ini “.

Di tambahkan yunani ” haduh pisak idup kalau gas nak di ganti dengan minyak ape puntung ame nak masak ayek dan makanan, lok mane nak terhindar daro covid 19 empok di paksin ame nak makan sukau gegampang nak makan nak masak makan bae putar otak “.

Kelangkaan Si molon ini membuat beberapa kalangan mempertanyakan tidak lanjut pihak yang berwenang di tambah indonesia yang telah merdeka 76 tahun masih di sibukan dengan hal kelangkaan gas yang nayatanya indonesia salah satu negara penyumbang minyak dan gas di dunia “.( medi Lo)

donasi relawan lahatonline.com
Bagikan ke :
Share on Facebook Share on Google+ Tweet about this on Twitter Email this to someone Share on Whatsapp

BERITA TERKINI

LAHAT DALAM POTRET

LAHAT
MERAPI TIMUR - MERAPI BARAT - MERAPI SELATAN
PULAU PINANG - GUMAY ULU - GUMAY TALANG - LAHAT SELATAN
KOTA AGUNG - MULAK ULU - MULAK SEBINGKAI - PAGAR GUNUNG - TANJUNG TEBAT
TANJUNG SAKTI PUMU - TANJUNG SAKTI PUMI

Nak Keruan Gale

Seni Budaya

Wisata

Almamater